آموزش تعویض و تست قطعات مایکروفر

آموزش تعویض و تست قطعات مایکروفر

در اینجا به آموزش تعویض و تست قطعات مایکروفر می پردازیم :

آموزش تعویض و تست قطعات مایکروفر

ھمیشه به خاطر داشته باشید قبل از اینکه به تعویض و تست قطعات مایکروفر بپردازید خازن ولتاژ بالا را تخلیه الکتریکی نمائید.

آموزش تعویض و تست قطعات مایکروفر

در این مطلب قصد داریم به مهم ترین نکات آموزش تعویض و تست قطعات مایکروفر و تعمیرات مایکروفر بپردازیم :

۱. محفظه لامپ مایکروفر

محفظه لامپ در وسط مایکروفر در پشت قسمت بالاجلوی گریل قرار گرفته است.دوشاخه برق را بکشید درب مایکروفر را باز کنید و دو تا پیچ در زیر لبه ی کناری گریل را باز کنید. پیچ نگھدارنده ی لامپ روشنایی را درون محفظه باز کنید قسمت بالای در که آویزان است را بلند کرده و لامپ را در محفظه به طرف جلوی مایکروفر بچرخانید. پیچ را باز کرده و لامپ 40 وات روشنائی راتعویض نمائید.

۲. رله پخت و پز مایکروفر

وقتی به رله پخت و پز برق می رسد مدار برق را می بندد و برق به ترمینال اولیه ترانسفور ماتور می رسد،بعضی از اوقات این رله به رله قدرت برق را میرساند.

۳. سوئیچ پخت و پز مایکروفر 

معمولا سوئیچ پخت و پز آخرش قطعه ای است ک در این سیستم قرار گرفته است.سوئیچ پخت و پز برق را به قسمت قدرت ترانسفور ماتور متصل می نماید. یک رله ممکن است بر ق را از سویچ پخت و پز یا تست قدرت ترانسفورماتور یا از میان کنتاکت ھای تایمر،فیوز حرارتی (ترمو فیوز) یا سوئیچ کلید لای درب اولیه بگیرد.

۴. مدار کنترل مایکروفر 

مدار کنترل ممکن است شامل برد کنترل الکترونیکی که در پشت و بالا وجلوی کنترل پانل قرار گرفته است شود. در بعضی از مایکروفر ھا مدار کنترل از نوع مدار کنترل الکترونیکی میباشند. ممکن است مجبور شوید که پانل جلویی را با برد مدار کنترل مانند یک قطعه واحد تعویض نمائید.

۵. فن انتقال حرارت در مایکروفر

فن انتقال حرارت و ھیتر در پشت مایکروفر واقع شده روی شافت موتور فن انتقال حرارتی دوتیغه یا پره وجود دارد ھوا از میان ھیتر ھا از وسط تیغه ھا عبور میکند و از بیرون ھوای خنک را به داخل برای خنک شدن موتور انتقال حرارتی میکشند.موتور انتقال حرارتی را بوسیله ی برداشتن بالای پنل و تخلیه خازن ولتاژ بالا میتوانید باز نمائید.

پیچ ھای نگھدارنده ی تیغه ھای فن انتقال حرارتی را باز نمائید. چھار پیچ که در داخل المنت ھیتر تعبیه شده اند باز نمائید،سه پیچ دیگر در طرف دیگر را نیز باز نمائید. حالا دو پیچ اتصال موتور به نگھدارنده موتور را باز کنید.

۶. دریچه ھوا درب موتور مایکروفر 

دریچه ھوا درب موتور و ضمائمش در قسمت بعد از لوله GEyB مگنترون و سمت راست پشت مایکروفر 200 قرار دارد. دریچه ھوا درب خلال عمل پخت و پز بسته می باشد چرا که فن موتور مگنترون ھمیشه وقتی اجاق مایکروفر روشن است درحال کار می باشد. این مسئله باعث می شود که ھوای سرد تر در محفظه مایکروفر جریان داشته باشد .

۷. سوئیچ دیفراست(یخ زدایی) مایکروفر :

سوئیچ دیفراست به طور معمول بسته می باشد و اجازه می دھد که مدار کاملا بسته شود.برای عملکرد عادی مایکروفر مدار دیفراست ساخته شده از سوئیچ دیفراست سوئیچ تایمر دیفراست موتور دیفراست اھرم دیفراست را در حالت روشن(باز) قرار دھید.به طور معمول سوئیچ دیفراست بسته می شود و مدار برق سوئیچ تایمر دیفراست کامل می گردد.

۸. سوئیچ تایمر دیفراست(یخ زدایی) مایکروفر 

CAM سوئیچ تایمر دیفراست بوسیله که متصل به شافت موتور می باشد باز و بسته می شود.در واقع سوئیچ تایمر دیفراست به شکل موازی با سوئیچ دیفراست قرار دارد سوئیچ دیفراست و سوئیچ تایمر دیفراست مشابه انواع سوئیچ ھایی است که در دیگر مایکروفر ھا به کار رفته است.

۹. GE قرار دادن درب مایکروفر

GE درب مایکروفر شامل دستگیره،شیشه خارجی ضمائم پائینی درب،مسدود کننده درب،لولا،زبانه قفل،مانند برخی از مایکروفر ھای جدید جلو درب از بالابه طرف کسی که با مایکروفر کار می کند باز است.شیشه،دستگیره،زبانه قفل،فنر درب می توانند جداگانه باز و تعویض شوند.

۱۰. درز گیر درب مایکروفر 

درز گیر اولیه درب معمولا به نام مسدود کننده نامیده میشود. درزگیر یا مسدود کننده امواج مایکروفر را به داخل محفظه بر می گرداند و نمی گذارد امواج مایکروفر خارج شود. محوطه درزگیر از موادی پر می شوند که پلی پروپیلین نامیده می شود که در مایکروفر شفاف و ناپیدا است.

۱۱. قفل درب مایکروفر

قفل درب وسیله ای الکترو مکانیکی است جھت جلوگیری از باز شدن درب ھنگامی که مایکروفر در حال کار کردن است. درب تا زمانی که جریان الکتریکی قطع نشود قفل باقی می ماند قفل درب از مواد جامد ریخته گری ساخته شده باشد و ممکن است فنر عمل کننده پلاستیکی در قفل درب کجا رفته باشد.

۱۲. فیوز حرارتی قطع کننده ھیتر مایکروفر

فیوز حرارتی قطع کننده در پشت بالای دیواره بعد از موتور انتقال حرارتی قرار دارد. این قطعه محافظ جھت بالا نرفتن دمای ھیتر انتقال حرارت تعبیه شده است اگرگرمای مایکروفر بوسیله ی واحد اتصال حرارتی بالا رود فیوز حرارتی قطع کننده ولتاژ برق را قطع می کند و نمی گذارد برق به مقاومت ھیتر برسد.

۱۳. المنت گرم کن مایکروفر 

یک المنت گرم کن ممکن است برای جوش آوردن و پختن غذا در بعضی از مایکروفر ھا استفاده شود. المنت حرارتی در بالای محفظه مایکروفر تعبیه شده است، المنت حرارتی ممکن است بوسیله واحد کنترل حرارتی کنترل شود.

۱۴. سوئیچ قفل لای درب مایکروفر

شما می توانید بین 2 تا 5 عدد قفل لای درب در انواع مختلف مایکروفر پیدا کنید.اولین سوئیچ ھای کلید لای درب بوسیله بستن درب فعال میشوند سیکل پخت نمی تواند شروع شود تا وقتی درب کاملا بسته نشود به ھیچ وجه انرژی مایکروفر ایجاد نمی گردد تا وقتی درب باز است.

۱۵. سنسور آتش سوزی مایکروفر

سنسور آتش سوزی در مجرای خروجی در مایکروفر جنرال الکتریک تعبیه شده است.درجه حرارت می تواند به 248 درجه فارنھایت برسد. سنسور آتش سوزی مدار را قطع می کند وقتی درجه حرارت از میزان گفته شده بالاتر رود وصل بودن مدار سنسور آتش سوزی را با اھم متر چک نمائید. سنسور آتش سوزی به شکل سری در نمودار برق متناوب قرار دارد.

۱۶. فیوز مایکروفر 

بیشتر مایکروفر ھا بایک فیوز 15 آمپر محافظت می شوند فیوز ھای فعال شیمیایی : فیوز را باید باھمان فیوز عوض کنید. شما ممکن است یک مدار مقاومت فیوزی در بعضی از مایکروفر ھا پیدا کنید ، مقاومت فیوز افزایش حرارت را در ثانویه ترانسفورماتور احساس می کند و اولیه ترانسفورماتور را قطع می نماید.

۱۷. لوله فلورسنت مایکروفر

نمایشگر فلورسنت زمان و شماره برنامه کار مایکروفر را نشان می دھد. برنامه ھارا برای چشم ما قابل روئیت می کند. لوله فلورسنت بوسیله میکروکامپیوتر یا آی سی (مدار مجتمع)کنترل کامل کردن مدار در برد کنترل تعبیه شده است.

نمایندگی تعمیرات مایکروفر

نمایندگی تعمیرات مایکروفر ایران ماکرو به شما این تعهد را می دهد، که در تمامی خدمات مایکروفر(مایکروویو) قطعات یدکی، لوازم جانبی و لوازم نگهداری اصل مورد استفاده قرار گیرد. مشروط بر اینکه از این دستگاه طبق دستورالعمل های مندرج، در دفترچه ی راهنمای مایکروفر استفاده شده باشد. کلیه ی مراحل نصب و راه اندازی و تعمیرات مایکروفر توسط کارشناسان مراکز رسمی خدمات پس از فروش انجام شده باشد و مایکروفر شما توسط افراد دیگری دستکاری نشده باشد. نصب،راه اندازی و آموزش استفاده از مایکروفر برای شما به صورت رایگان انجام می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =