آموزش نصب و تعمیرات مایکروفر

آموزش نصب و تعمیرات مایکروفر

در این قسمت قصد داریم به آموزش نصب و تعمیرات مایکروفر بپردازیم : 

آموزش نصب و تعمیرات مایکروفر سه شاخه برق به پریز برق و از طرف دیگر به مایکروفر(مایکروویو) اتصال دارد و اتصال زمینی به بدنه فلزی ماکروفر وصل است. مطمئن شوید که سومین شاخه از دوشاخه برق استاندارد که خارج می شود مربوط به اتصال زمینی است. اگر نصب بوسیله نمایندگی تعمیرات مایکروفر انجام شده است حتما از تکنسین تعمیرگاه بخواهید اتصال زمینی مایکروفر را بررسی کند تا بدرستی انجام گرفته باشد.

اینکار حتما باید بوسیله تکنسین صاحب مدرک فنی در نمایندگی های مجاز تعمیرات مایکروفر مانند ایران ماکرو انجام بپذیرد. در زمانی که تعمیرکار حضور دارد حتما برق خروجی را تست نماید. برای امتحان عملکرد صحیح فیوزهای کنتور داخل منزل و عملکرد صحیح ولتاژ که در ایران ۲۳۰-۲۱۰ ولت و در امریکا ۱۱۵ ولت تا ۱۲۰ ولت باید باشد تا مایکروفرتان درست کار کند.

آموزش نصب و تعمیرات مایکروفر

نکات نصب و تعمیرات مایکروفر 

مایکروفر دستگاهی است با ولتاژ بالا و قطعاتی که دارای جریان برق بالایی می باشند بنابراین باید حداکثر احتیاط در موقع سرویس و تعمیر مایکروفر(مایکروویو) انجام دهید :

1. قبل از اینکه شما قاب پشت ماکروفر را در بیاورید مطمئن شوید که دو شاخه ماکروفر در برق نیست.

2. تا زمانی که شما مشغول تعویض قطعات ماکروفر هستید نباید دوشاخه به برق زده شود.

3. هیچگاه نباید ابزار یا دستتان را درون مایکروفر قرار دهید، وقتی ماکروفر در حال کار می باشد.

4. قبل از اینکه اجزاء یا سیم ها را درون مایکروفر بررسی کنید، خازن ولتاژ بالا را تخلیه نمائید مانند تخلیه آند CRT.  قبل از اینکه در اطراف قسمت های ولتاژ تلویزیون بخواهید کار کنید.

5. اختلاف زیادی مابین های ولتاژ تلویزیون و مایکروفر در مقدار آمپر وجود دارد. شما ممکن است اگر خازن خاکی نشود بسختی دچار شوک شوید یا حتی ممکن است ولتاژ بالای خازن باعث مرگتان شود.

6. همیشه قبل از اینکه شروع به کار در داخل محفظه مایکروفر نمائید، خازن ولتاژ بالا را تخلیه نمائید اینکار بوسیله پیچ گوشتی دستی خود انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 10 =