علت جرقه زدن در ماکروفر

علت جرقه زدن در ماکروفر

در این مقاله از تعمیرگاه ایران ماکرو به علت جرقه زدن در ماکروفر می پردازیم :

علت جرقه زدن در ماکروفردر بعضی مواقع وقتی غذا را در مایکروفر(مایکروویو) قرار می دهیم می بینیم درون محفظه مایکروفر ، جرقه هایی به اینطرف و آنطرف پرتاب می شوند. همان موقع احساس خطر می کنیم و دستگاه مایکروفرمان را خاموش می نمائیم. در حقیقت این بهترین کاری است که می توانیم در این لحظه انجام دهیم.

ولی چرا این اتفاق می افتد؟

این جرقه های مایکروویو از کجا می آیند؟

چگونه می توانیم از پدید آمدن چنین مشکلی جلوگیری می نمائیم؟

و چگونه می توانیم این ایراد جرقه زدن ماکروفر را رفع نمائیم؟

و علت جرقه زدن در ماکروفر چیست؟

همه ی اینها بحثی است که در هنگام کار با مایکروفر سامسونگ یا تعمیر مایکروفر پیش می آید. در واقع اینها نکات ایمنی مایکروفر می باشد یا نکاتی که هر خانم خانه داری باید به آن ها توجه کند تا از جرقه زدن در مایکروفر خود پیشگیری کند.

برای داشتن این موارد بهتر است یک نگاه اجمالی به ساختمان مایکروفر بیندازیم تا بهتر علت پیدایش پدیده جرقه زدن در حین کار و هم چنین طریقه رفع آن را دریابیم. مایکروفر یا مایکروویو در حقیقت منبع حرارتی جهت گرم کردن غذا در درون خود را از لامپ منگترون می گیرد که فرکانس معادل ۲۵۰۰ میلیون هرتز در ثانیه دارد.

علت جرقه زدن در ماکروفر

جرقه زدن لامپ مگنترون ماکروفر سامسونگ

این فرکانس بالا و ولتاژ بالا و جریان پائین قدرت نفوذ پذیری این اشعه تولید شده از لامپ منگترون را بسیار بالا می برد. طول موج این اشعه بسیار کوتاه و ۵ اینچ می باشد و قدرت حرکت ملکول های غذا را دارد و این حرکت جنبشی ایجاد شده بوسیله این امواج کوتاه در ملکول های غذا و تصادف و تصادم این ملکول ها سبب اصطحکاک ملکول های غذا بهم دیگر و در نتیجه ایجاد گرما می باشد. این توانایی بالا موج کوتاه در نفوذ در ملکولهای غذا قدرت نفوذ در خیلی از موارد و به حرکت در آوردن ملکول های آن مواد را دارد.

قابل ذکر است که در مواد غذایی میزان بالایی آب وجود دارد و گرم شدن آب درون مواد غذایی باعث گرم شدن آن ماده غذایی می شود. حال اگر آن ماده غذایی آب نداشته باشد چه اتفاقی می افتد:

مانند نان خشک خوب بسیار ساده است آنوقت اشعه باعث ایجاد میدان مغناطیسی شده که بجای گرم کردن اتصال کوتاه مابین آن غذا خشک در مایکروفر و لامپ منگترون ایجاد می نماید. این یکی از علت جرقه زدن مایکروفر می باشد.

یعنی گذاشتن غذای خشک یا سوخته مانند مثال فوق نان خیلی برشته شده جهت گرم کردن، باعث جرقه زدن در ماکروفر می شود. در ادامه مقاله بیشتر به شرح ساختمان و دلایل و راه های پیشگیری از جرقه زدن ماکروفر و دیگر علت های جرقه زدن در ماکروفر و گرم نکردن غذا در ماکروفر و علت روشن نشدن ماکروفر خواهیم پرداخت…